26 Ogos 2008

Jon Albert - satu nama

Jon Albert- satu nama yang menongkah arus bagi blog-blog 'islamik' yang majoritinya dinamakan dengan nama-nama yang 'islamik' dan indah-indah. Mujahid... mujahidah.... ustaz.... ustazah... pejuang islam dan pelbagai lagi.

Jon Albert punyai kisah yang tersendiri, biarpun kisahnya kecil pada pandangan orang tapi bagi saya itulah harta saya, kenangan yang tak bisa dilupakan.

Jon Albert merupakan nama samaran yang saya gunakan untuk menerbitkan beberapa risalah dakwah bersama rakan-rakan ketika menuntut di Bumi Kenyalang beberapa tahun yang lalu. Selalunya di akhir risalah itu saya akan coretkan ' editor : jon albert'.

Antara risalah yang saya usahakan ialah Zinnirah. Awal kelahirannya cuma sehelai kertas A4. Dorongan daripada teman-teman membakar semangat saya untuk menambah bilangan mukasurat pada keluaran seterusnya. Zinnirah biasanya di edarkan tika program Fardhu Ain anjuran Jawatankuasa Perwakilan Surau (JPS) pada setiap Jumaat. Individu yang banyak membantu pada peringkat awal ialah Saudari Nadiah Naim ( nadiahnaim.blogspot.com), yang ketika itu merupakan seorang ahli Majlis Perwakilan Pelajar (MPP). Risalah lain antaranya, Taman Syuhada dan Srikandi.

Kenangan itulah, walaupun biasa sahaja bagi orang lain tapi bagi saya cukup signifikan, walaupun saya sebenarnya tidak pasti bagaimanakah nama Jon Albert itu timbul dalam fikiran saya pada awalnya.

Tiada ulasan: